pátek 13. února 2015

Slaný francouzský koláč ...

... Quiche ...
 

Dnes mě čeká krásný večer v dámské společnosti . Nedříve kino, potom posezení u skvělé hostitelky, kamarádky Lucky.
Abych nepřišla s  prázdnou, napekla jsem slaný koláč, jak jinak než francouzský :)


Recept jsem našla u Moniky "z Kopečku", mírně poupravila a posílám ho Vám :)

Quiche
 
... na těsto:
230 g hladké mouky
110g másla
3-4 lžíce studené vody
sůl, pepř
 
Změklé máslo smíchejte s moukou a kořením a vymačkejte do formy.
Pečte samotné asi 15 minut při 200°C 

 
... náplň:
200 ml 33% smetany
200g tvrdého sýra
3 vejce
2 stroužky česneku
sůl
pepř
Dále pak přidáte, co máte rádi nebo co máte doma :)
- slanina, špenát, rajčata, česnek, šunka, paprika, houby, cibule ...

Já si nejdříve orestovala slaninu s cibulí, nechala vychladnout, přidala jsem papriku - žlutou, červenou ..., sýr, smetanu, vejce, česnek a koření ...

 
a potom nalijte směs a pečte ještě 25 minut při 180°C
 
Koláč se může podávat teplý ... já si počkám na večer ... k vínku :)
Tak snad bude chutnat!  

 
Krásný pátek a užijte si víkend, Tereez
 

11 komentářů:

  1. Quiche děláme doma k večeři a nebo obědu celkem často. Nejraději mám se zeleninou a sýrem! :) ten tvůj vypadá báječně. :)
    give away

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl moc dobrý, určitě vyzkouším i další ingredience :) Krásný den

      Vymazat
  2. Terezko úplně jsi mi ho připomněla, dělám sice malinko jinak, ale už ho mám v troubě a už se na něj těším

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda Marti, užívej sluníčka! T.

      Vymazat
  3. Vypadá báječně a určitě skvěle chutnal ! Ještě jsem ho nikdy nedělala ,ale určitě teda musím vyzkoušet .
    Krásný Valentýnský den.
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíš Peti! :)
      Byl vynikající. Krásný den

      Vymazat
  4. Vypadá to úžasně! Já mám na quiche ráda, že na něj můžu plácnout cokoli a bude výborný. Osvědčil se nám doma koláč s ratatouille a mozzarelou či se špenátem a kuřecím masem :) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, díky za tip! Vyzkouším.
      Krásný den a děkuji za návštěvu! T.

      Vymazat
  5. Klasický quiche jsem jeste nikdy nedelala- jen slaný kolac z listoveho testa, tak zitra asi vyzkousim ;-)

    http://aestylesvet.blogspot.cz/2015/02/vvvvvvvvvvv-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušejte, byl výborný.
      Přeji krásný den, T.

      Vymazat
  6. Určitě vyzkoušim. Už se těšim.

    OdpovědětVymazat