pondělí 20. října 2014

Moje dlouhé mlčení ...

... (Erika Bezdíčková)
přináším Vám tip na knihu. Čte se jedním dechem, za odpoledne ji zvládne přečíst i máma od dvou dětí :)
 
úryvek z předmluvy - Olga Sommerová ...
... třináctiletá Erika stojí na osvětimské rampě tváří v tvář doktoru Josefu Mengelemu ...
 Po čtyřiašedesáti letech stojím na témže místě s Erikou, kameramankou Olgou a zvukařkou Eliškou. V nehostinné polské rovině nemilosrdně fičí mrazivý vítr. Jsem zkřehlá zimou, slyším ozvěnu dávného křiku a pláče, poslouchám Eričina slova. Mluví o předurčujícím okamžiku svého života, o vteřině, která ji navždycky oddělila od milované maminky ...
 


 
 
Kniha je doplněná o dobové fotografie rodu Kellermannů.
Místy mě až mrazilo.
Je dokonce z části zfilmovaná ... na dokumentární film Sedm světel, (o statečných židovských ženách, které se jako odbojářky postavily nacistickému režimu, anebo přežily jeho vražedný fanatismus v koncentračních táborech) se chystám dnes večer ...

4 komentáře:

  1. Terezko zrovna už týden si vybírám knihu na podzim, obdivuji já bych u toho asi pořád brečela, hodně citlivé téma a vůbec když má člověk vlastní děti..můj děda s babičkou schovávali židy vždy o tom vyprávěli..dopadlo to naštěstí dobře

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti,
      čte se opravdu jedním dechem, je moc hezky napsaná. Ty příběhy by mě bavily poslouchat, ještě, že všechno dopadlo dobře.
      Teď čtu jeden řekla bych až erotický román, tak brzy dám tip n lechtivé téma :)

      Krásný den, T.

      Vymazat
  2. Terezko, já nevím jestli bych tu knížku zvládla přečíst. Ne že bych před tím zavírala oči, vím, že ta doba byla a byla moc zlá, ale číst bych o tom asi nemohla. Já nepřečtu ani Bez dcerky neodejdu.
    pěkný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, tohle téma mě zajímá. I na ČT2 dávají čas od času nějaké dokumenty a snažím se kukat .. Ta knížka je hezky napsaná .. Ale chápu Tě .

      Krásný den, T.

      Vymazat