sobota 5. července 2014

Crepés ...

... francouzské palačinky ...
 
 






Crepés
 
100 g hladké mouky
1 lžíce cukru krupice
špetka soli
2 vejce
1 lžíce oleje
300 ml mléka
 
Mouku prosijte se solí do mísy, vsypte cukr,přidejte vejce, olej a dvě lžíce mléka. Vařečkou prošlehejte základ těsta dohladka. Pomalu přilévejte další mléko a stále míchejte, aby směs zůstala hladká - měla by připomínat dvanáctiprocentní smetanu. Těsto nalévejte na rozehřátou pánev (vytřenou ubrouskem namočeným v oleji) nejlépe z naběračky s hubičkou nebo ze džbánku na jednu palačinku stačí přesně 2 a 1/2 lžíce těsta, které je třeba krouživým pohybem, spodku lžíce, rozetřít po pánvi.
 
Podávejte - na sladko přelité přesnídávkou nebo potřené marmeládou, výborné jsou také slané - s masovou směsí ...

 

6 komentářů:

  1. Nádhera!! Mňam, hned bych si dala, vypadají luxusně. Ale jelikož jsem na dietě tak můžu jen slinat u počítače:)
    Máte krásně prostřeno a hezký bílý servis...
    Pěkný zbytek večera,
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Peti servis si postupně dokupuju, taky jsem z něj nadšená, jen ta cena :)
      Děkuji za návštěvu, užívejte neděli! T.

      Vymazat
  2. Ahoj Terezko, jak tak koukám, můj včerjší kometík je fuč .
    Tak teda znovu.
    Palačinky vypadají báječně. Já bohužel sladké kvůli cukrovce nemůžu, ale ty masové jsou taky určitě dobré.
    Moc se mi líbí Tvůj bílý servis, je kouzelný.
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, to je škoda, já mám sladké ráda, tak si to nedovedu představit ...
      Děkuji za pochvalu servisu :)
      Jsem ráda, že ke mně nakukuješ! Páá, T.

      Vymazat
  3. Terezko, dnes v 18hod. jsem tyto palačinky udělala k večeři s domácím rybízovým džemem a byla jsem pochválena, byly skvostné.
    Díky za recept, hned jsem jej i s tvojí blogovou adresou poslala známým...ať si pochutnají také. Jak na palačinkách, tak na blogu plném levandule, lásky a krásy.
    Ohledně palačinek, jindy budou bez cukru se špenátem a posypané slaným, nastrouhaným sýrem.
    Jiřina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,
      děkuji moc za chválu :)
      Jsem ráda, že chutnaly a za zpětnou reakci :)
      Na ty slané se také chystám, mějte krásný týden a děkuji za mail plný receptů! Vyzkouším! T.

      Vymazat