úterý 5. listopadu 2013

Bylinkové mámení ...

Protože je u nás velká spotřeba sirupů, už před časem jsem se rozhodla, že si je budu vařit sama. Je to rychlé a jednoduché. Postačí Vám jakýkoliv druh bylinek, cukr, citron ...  
 


 Meduňkový sirup
 
čerstvá meduňka i se stonky (jakákoliv bylinka-máta,kopřiva ...) 
1,5 l vody
1 kg třtinového cukru
1 citron
2 lžíce kyseliny citronové

Vodu přivedeme k varu a necháme zchládnout, přidáme  omytou meduňku a necháme 24 hodin louhovat. Poté meduňku scedíme. Přivedeme k varu, vmícháme cukr, kyselinu citronovou a vymačkaný citron. Ještě teplé plníme do láhví, nejlépe přes plátno, ať se zadrží všechny "nečistoty".  
 

 
Láhve se mi zdály smutné a tak jsem dlouho neváhala a uháčkovala jim fialkové "košilky", aby mi ladily do kuchyně :)



 Srdíčka jsem vykrajovala se starší dcerkou ze samotvrdnoucí hmoty. Je to super zábava pro upršené odpoledne.

2 komentáře:

  1. Taky jsem letos Terezlo dělala meduňkový a ještě sedmikráskový sirup .Ale nemám lahve tak krásně nazdobené . zdravím Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Hani, sedmikrásky také vyzkouším, díky za tip a za pochvalu :)

    OdpovědětVymazat